Навколо компаній Lifecell і «Київстар» розгорівся скандал. Абоненти звинувачують операторів в підключенні їм платних послуг – без їхнього відома! Про те, що з їх рахунків пропадають гроші, більшість людей дізнаються випадково, ніяких sms-повідомлень про списання коштів не приходить, пишуть Факти.
За день оператор непомітно списує з рахунку від чотирьох до п’яти гривень – і це часом триває місяцями, поки абонент нарешті не помітить. А коли помічає і дзвонить в колл-центр «Київстар» або Lifecell, йому оголошують, що гроші списувалися за підписку на якийсь сайт з «платним контентом».
«Представник невідомого мені” МобайлТубера “почала переконувати, що я сам підписався на їх послуги»
– Але я цю підписку не оформляти і ніяким платним контентом не користувався! – розповів «ФАКТАМ» один з потерпілих Влад. – Як була оформлена передплата, ні мобільний оператор, ні контент-провайдер, на якого я нібито підписався, пояснити не можуть. Їх відповідь мене збентежив: «Ви, напевно, на щось” кликнули “в Інтернеті … У нас так працює сервіс». Доказів того, що я сам на це підписався, у них немає: мені навіть не можуть сказати, на що саме я «клікнув». Але і гроші повертати ніхто не збирається.
Влад – абонент оператора Lifecell. Гроші за підписку на якийсь «МобайлТубер» списувалися з його рахунку майже чотири місяці. Він цього не помічав, бо кожен місяць поповнював телефон на велику суму.
– Повідомлення про списання не приходили, – каже Влад. – У результаті вийшло, що за 122 дні цей «МобайлТубер» списав з мого рахунку 610 гривень! Виявилося, підписка була оформлена ще в травні, але я дізнався про це тільки у вересні, коли отримав від Lifecell таке повідомлення: «Підписка” МобайлТубер “активна! Вартість – п’ять гривень в день ».
Подзвонив за вказаними в повідомленні номерами. Представник «МобайлТубер» почав розповідати, що я сам на щось підписався. Тоді я подзвонив мобільному оператору. Менеджер Lifecell повідомив, що «МобайлТубер» є їх контент-провайдером і це, мовляв, абсолютно законно. Я повторив, що ні на що не підписувався і повідомлень про це не отримував. Менеджер зам’явся: «Можливо, ви не помітили повідомлення?» Судячи з інформації на сайті «МобайлТубер», це якась реклама: ставки на спорт та інше. Але я за все 122 дня жодного разу нічого подібного не отримував.
Влад скасував нав’язану йому підписку. Але тільки повертати йому 610 гривень вже ніхто не збирався. У «МобайлТубер» заявили, що з такими питаннями потрібно звертатися до мобільного оператора. А оператор відправляє назад до контентменеджеру.
– Я цього так не залишу, буду подавати в суд, – каже Влад. – Це чистої води афера. До речі, за запитом «МобайлТубер» в Google можна знайти багато цікавого. Там безліч скарг від абонентів Lifecell, з якими сталася аналогічна ситуація.
Наприклад, кілька днів тому про таку ж підписці дізнався киянин Кирило.
– Отримав дивне sms-повідомлення, де було сказано, що на моєму рахунку закінчилися гроші, але при цьому я повинен оплатити якусь підписку, – розповів «ФАКТАМ» Кирило. – Не розуміючи, про яку підписку йдеться, подзвонив по зазначеними у повідомленні номерами. Представник невідомого мені «МобайлТубера» почала переконувати, що я сам підписався на їх послуги. «Але я цього не робив», – кажу. «Робили, – почув у відповідь. – Можливо, ви не пам’ятаєте. Але ви навіть вводили свої особисті дані ». На питання, на якому сайті і в який час я це зробив, відповісти не можуть … Дуже схоже на шахрайську схему.
Пост Кирила в «Фейсбуці» про цю ситуацію мав великий резонанс. Після того як його почали цитувати ЗМІ, Кирилу повернули 150 гривень, які списали за підписку.
– Причому гроші повернув не “МобайлТубер», а Lifecell, – говорить Кирило. – Якби там все було «абсолютно законно», як казали мені по телефону, вони не повернули б ні копійки. Очевидно, їм не потрібен шум в Інтернеті. Але про це не можна мовчати, адже постраждалих сотні!
«Переглядаючи мою виписку, в« Київстарі »сказали:« Вчора у вас списали гроші двічі. А позавчора тричі »
На підключення платних підписок масово скаржаться і абоненти мобільного оператора «Київстар». Все точно так же, тільки контент-провайдер інший. «ФАКТИ» розшукали адвоката, який, потрапивши в подібну ситуацію, подав до «Київстару» позов до суду.
– Я опинився підписаним на послуги контент-провайдера «Кіномолл», – розповів «ФАКТАМ» адвокат Ігор Колесник. – По пошуковому запиту «Кіномолл» я знайшов в Інтернеті багато подібних відгуків: люди масово скаржилися, що «Київстар» підписав на цього контент-провайдера без їх відома. У «Київстарі» мене намагалися переконати в тому, що я підписався сам, потрапивши на якийсь вірусний сайт. Сказав їм, що ніяких підписок не оформляти і оператору згоди на списання коштів з мого рахунку не давав.