Правило «п’яти чому». У всіх незрозумілих ситуаціях використовуйте цей метод, і він вам завжди допоможе…

Засновник компанії Toyota, Сакічі Тойода, постійно користується правилом «п’яти чому». У всіх незрозумілих ситуаціях він дістає з “власної кишені” цей метод, і той йому завжди допомагає.

П’ять чому – техніка, яка використовується для вивчення причинно-наслідкових зв’язків, що лежать в основі тієї чи іншої проблеми.
Основним завданням техніки є пошук першопричини виникнення дефекту або проблеми з допомогою повторення одного питання – «Чому?».
Кожне наступне питання задається до відповіді на попереднє запитання. Кількість «5» підібрано емпіричним шляхом і вважається достатнім для знаходження вирішення типових проблем.

Приклад:

Чому сів акумулятор?
Тому що не працює генератор, чому?
Проблеми з ременем генератора, чому?
Ремінь був в порядку до цього моменту, але жодного разу не змінювався, чому?

Автомобіль не проходив належного технічного огляду за рекомендованим графіком.

Деякі люди можуть знайти першопричину своєї проблеми з власного життя:

Чому я хочу нову куртку? тому що я хочу всіх здивувати.
Чому ти хочеш всіх здивувати? тому що хочу, щоб на мене звернули увагу.

Чому тобі потрібно, щоб на тебе звернули увагу? Тому що я відчуваю себе невпевнено.

Чому ти відчуваєш себе невпевнено? Тому що я ніяк не можу реалізуватися, тому що я сиджу на одному місці.
Чому ти не можеш реалізувати себе?
Тому що я займаюся тим, що мені не подобається.
І до чого тут куртка?

Можливо першопричина проблеми людини закладена ще глибше, але як правило саме П’ять Чому дозволяють знайти джерело проблеми.

Пан Сакічі Тойода навчив, що у відповіді на п’яте «чому» і криється першопричина, яку на перший погляд не видно.

П’яте «тому що» дозволяє побачити те, що ховається всередині.
Це дуже дієвий спосіб перевірити, що ти насправді приховуєш, в чому ти боїшся зізнатися навіть собі, чого ти дійсно хочеш, а що – просто дурниця.

Дякую пану Тойоді не тільки за Тойоту.

джерело

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст блогів. Думка редакції може не збігатися з авторською...

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *