У Відповідь На Керченський Міст: Україна Збирається Перетворити Крим В Острів

Україна планує побудувати Чорноморсько-Азовський судноплавний канал, який фактично перетворить Крим з півострова в острів.

Українські та турецькі джерела повідомляють про початок дослідницьких робіт за проектом 20-кілометрового судноплавного каналу через Перекопський перешийок. Загальна протяжність фарватеру каналу (Перекоп – Чонгарській протоку – затоку Сиваш – Арабатська стрілка) складе близько 120 км.

Розробку цього масштабного проекту здійснює група фахівців з України, Німеччини, Угорщини та Туреччини, учасники якої недавно обстежили передбачувану трасу каналу, повідомила виданню «20 хвилин» представник України в проекті, провідний інженер «Укргідропроект» Тетяна Луніна,

передає ekoinvest.

За її словами, має бути не тільки вирити канал шириною близько 100 метрів через Перекопський перешийок і Арабатську стрілку, а й прокласти фарватер глибиною 10-15 метрів через Чонгарській протоку і Сиваш.

Як стало відомо редакції «20 хвилин», 20 березня, під час зустрічі президента України Петра Порошенка з президентом Туреччини Реджепом Тайіпом Ердоганом обговорювалося питання участі турецьких компаній у будівництві Чорноморсько-Азовського каналу в обмін на участь Туреччини в розробці газових родовищ на Сиваші.

Також, за даними джерел в Кабміні, проект готовий інвестувати відомий американський фінансист Джордж Сорос, який останнім часом проявляє особливий інтерес до України.

Чорноморсько-Азовський судноплавний канал дозволить безпосередньо з’єднати порти Одеси та Маріуполя, тим самим істотно спростивши морські транспортні потоки між сходом і південним заходом України, які ускладнилися у зв’язку з російським контролем над Керченською протокою. Також керівництвом України канал розглядається як оборонна споруда на південних рубежах країни.

Реакція офіційної Росії на плани Києва з будівництва Чорноморсько-Азовського каналу поки невідома. Але, аналітики припускають, що Кремль буде чинити перешкоди цим проектом. 
Вас зацікавлять

Також, можливі протести екологів, які вважають, що будівництво каналу може завдати шкоди унікальним соляним і біоресурсів Сиваша.

Примітно, що канал між Чорним і Азовським морями існував ще в середні століття, але після включення Тавриди до складу Російської імперії його засипали, порахувавши нерентабельним і ускладнює наскрізне повідомлення з Кримом.

Після поразки Росії в Кримській війні 1853-1856 років англо-французька компанія планувала почати будівництво каналу, однак російська дипломатія зірвала цей задум.

Влітку 1920-го з ініціативи барона Врангеля, щоб убезпечити Крим від навали більшовиків і махновців, також планувалося прорити канал між Кримом і материковою частиною України. Тоді уряди Великобританії та Франції обіцяли Врангеля підтримку, але британські та французькі фахівці відмовилися приїхати на будівництво каналу, побоюючись за свою безпеку.

В кінці 1942 року окупувала Крим гітлерівська Німеччина також мала намір прокласти судноплавний канал між Чорним і Азовським морями через Перекоп і Сиваш, щоб зв’язати захоплені порти Одеси та Таганрога. Тоді до участі в будівництві каналу німці збиралися залучити Туреччину, якій, у разі її вступу у війну проти СРСР, обіцяли повернути Кримський півострів в рамках кримськотатарського протекторату.

В кінці 70-х років минулого століття керівництво СРСР також планувало прокласти Чорноморсько-Азовський канал для поліпшення морських перевезень між портами Таганрога, Маріуполя та Одеси, особливо в осінньо-зимовий період, коли через шторми Керченську протоку буває закритий для судноплавства тижнями. Також, на думку радянських вчених, будівництво каналу дозволило б поліпшити рибні запаси Азовського моря, які почали виснажуватися. Однак будівництва тоді перешкодила Афганська військова кампанія і падіння цін на нафту, які спустошили бюджет Радянського Союзу. 
Джерело

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст блогів. Думка редакції може не збігатися з авторською...

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *