Українці продаватимуть машини по-новому: що змінилося та потрібно знати

В Україні автомобільний ринок після різкого падіння в 2014-му поступово нарощує обсяги. Головний ворог офіційних продавців — єврономери, які масово і нелегально ввозяться задешево. Незважаючи на це, кількість офіційних продажів зростає з кожним роком.

 

Минулого тижня Кабінет міністрів вперше за довгий час змінив правила переоформлення та зняття з обліку транспортних засобів. Нововведення торкнеться всіх, хто планує продати або подарувати свої автомобілі. Крім того, неприємний сюрприз підготували для боржників.

Правила покупки авто змінили

Українці, які збираються продати автомобіль, за старими правилами повинні були зняти його з обліку. Для цього з посвідченням особи, ІПН, документами, які встановлюють право власності на авто, потрібно було прийти в Сервісний центр МВС. Ця послуга платна:для іноземних авто — 563 грн. Кабінет міністрів постановою №637 правила змінив.

 

“Передбачається внесення змін до низки норм, забравши з них процедуру зняття транспортного засобу з обліку при переході права власності до нового власника”, — йдеться у рішенні уряду.

Як пояснює юрист Ольга Назаренко, тепер українцям не доведеться стояти в чергах і оплачувати послугу в Сервісному центрі. Авто знімуть із обліку і перереєструють автоматично, коли новий власник прийде з документами, які підтверджують його право власності.

“На кожну дію є певна таріфакація: заміна техпаспорта, зміна власника тощо. Всюди є збір за послугу. У Центрі можна оплатити: дають талончик, підходиш до віконця, подаєш документи. Старому власнику вже не потрібно буде приходити в Сервісний центр і знімати авто з обліку”, — пояснює юрист.

“На кожну дію є певна таріфакація: заміна техпаспорта, зміна власника тощо. Всюди є збір за послугу”, — пояснює юрист

У той же час боржникам продати свій автомобіль не вдасться. Кабінет міністрів заборонив перереєструвати транспортні засоби, власники яких потрапили у Реєстр боржників.

“За наявності відомостей про особу в Єдиному реєстрі боржників перереєстрація, зняття із обліку транспортного засобу не здійснюється”, — йдеться у постанові Кабінету міністрів №621. У реєстрі у відкритому доступі є інформація про всіх, із кого отримують борги за допомогою виконавчої служби.

“Якщо суд видає виконавчий лист, відкривається виконавче провадження — людина потрапляє у Реєстр. Потім борг сплачується, справа закривається й інформацію із Реєстру вилучають. Тобто якщо у вас борг перед банком, ви не платили аліменти і т.д., оплатіть і тоді зможете продати машину”, — пояснює юрист Олександр Плахотник.

Українці купують “секонд-хенд”

Говорити про бум на українському авторинку зарано, проте статистика вже декілька років показує впевнене зростання продажів. До докризового 2013 року ще далеко. Згідно з офіційною статистикою, п’ять років тому (станом на липень) українці зареєстрували 17,9 тис. нових автомобілів. А вже в липні 2014-го, після стрибка курсу долара і падіння доходів — лише 6,2 тис. авто.

Пік падіння пройшов у 2015-му, з того моменту кількість реєстрованих нових авто поступово зростає. Як видно з інфографіки, в липні цього року українці зареєстрували 6,5 тис. нових автомобілів. Традиційно популярністю користуються відносно недорогі кросовери. Згідно з інформацією “Укравтопрому”, найбільше українці купують KIA Sportage (вартість нового авто від 500 тис. грн).

“Серпневі реєстрації нових авто зросли порівняно з минулим роком на 11%. Також попит на нові легкові автомобілі перевершив і липневий показник — на 10%. Свої перші номери в минулому місяці отримали 7,3 тис. легкових автомобілів”, — зазначають в Асоціації автовиробників України.

Однак найчастіше українці купують вживані автомобілі. Зараз їхня частка на офіційному ринку становить 59%, і це без урахування єврономерів, які не реєструють в Україні. Щомісяця українці оформляють приблизно 6,5-7 тис. нових автомобілів і 9,5-9,8 тис. — вживаних.

До того ж, попит на авто з пробігом зростає значно швидше, ніж продажі нових авто. Головна причина — ціна. Наприклад, найпопулярніший серед уживаних автомобілів — Renault Megane — залежно від року випуску, продається за ціною від 180 тис. грн.

“Я взагалі раджу не купувати автомобіль старше 7 років і який має більше 100 тис. км пробігу. Все зношується, в тому числі й і автомобіль. Якщо купити авто, якому три роки, машинка буде як новенька. А якщо вона вже відслужила, у неї більше 150 тис. км пробігу, краще збирати на щось краще”, — розповідає автомастер Сергій Гайдарчук.

Джерело:korupciya.com

Редакція сайту не несе відповідальності за зміст блогів. Думка редакції може не збігатися з авторською...

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *