На вторинному місці п’ята частина кросоверів не старше десяти років – з дизельними двигунами. І живуть такі двигуни не тільки під капотами преміальних машин.
На вторинному місці п’ята частина кросоверів не старше десяти років – з дизельними двигунами. І живуть такі двигуни не тільки під капотами преміальних машин.
Не бійтеся дизеля!
У дизелів традиційно вразлива ланка – паливна апаратура. Сучасні мотори з прямим упорскуванням стали нетерпимі до поганої солярки. Від неї часом миттєво вмирають паливний насос (ТНВД) та форсунки. А солярка не відрізняється стабільною якістю. За даними експертиз (наших та сторонніх), у 10–15% випадків дизпаливо не відповідає нормативам. Також є сезонний ефект: при настанні холодів зимове ДП на багато АЗС надходить із запізненням.
Але це не лякає покупців дизельних моделей. Тим більше, що і серед дизелів зустрічаються надійні та ресурсні агрегати.
Kia Soul
Soul не те, щоб справжній кросовер, хоча Kia позиціонує його саме так. Дизель D4FB 1.6 CRDi застосовували на першому та другому поколіннях Соула – у різних виконаннях (128 або 136 к.с.) у поєднанні з автоматом та переднім приводом.
Ланцюг ГРМ може розтягнутися до 130-150 тисяч км (гідний ресурс за сучасними мірками). Забруднення форсунок, вихрових заслінок і клапана EGR, що призводить до втрати потужності та нерівної роботи, є природним результатом накопичення нагару та бруду. У ранніх екземплярів нерідко турбувала турбіна, цей недолік усунули.
В іншому — живучий мотор із чудовими характеристиками та ресурсом понад 300 тисяч км. І без масложеру! Сам Soul цікава та надійна машина. Тільки мотор у нас рідкісний, є складнощі із запчастинами.
Ford Kuga
Репутацію моделі зіпсував нестабільний робот PowerShift. Але дизель дружить також із МКП, привід передній чи повний. Поєднання рідкісне.
Дизелі сімейства DW10 розробки PSA самі французи не застосовували на кросоверах. Мотор випускали у безлічі версій, працював він також на моделях Land Rover, Volvo та Suzuki Grand Vitara.
На Кугу потрапив у модифікованому вигляді під фордівським ім’ям Duratorq 2.0 TDCi.
У двигуна є пара вроджених болячок. Протікання заднього сальника колінвала остаточно перемогти неможливо — сервісмени радять не звертати уваги, а просто стежити за рівнем олії. Також регулярно (хоч і безсистемно) оплавляється кришка паливного фільтра – є недорогий ремкомплект. Форсунки часто засмічуються до 50 тисяч кілометрів, але ТНВД витримує 200 тисяч кілометрів. Двигун до перебирання із відновлювальним ремонтом ходить 350–400 тисяч.
Nissan X-Trail
Крім X-Trail (друге покоління, 150 к.с.) дизель M9R зустрічається на Renault Koleos та ранньому Кашкаї.
У двигуна Nissan-Renault M9R 2.0 довга та складна доля. Ранні варіанти (2005-2008 роки випуску) отримували прямо протилежні відгуки про надійність – від “відмінно” до “кошмар”. Численні модернізації та зміна поколінь дали потрібний ефект, тепер звичайна оцінка — дуже надійний і майже ідеальний. Зі звичним вже застереженням: при належному обслуговуванні. Якщо масло не міняти роками, вкладки можуть не витримати. Випадки їхнього провороту були.
Умовно слабкі місця — п’єзофорсунки (від поганого палива помирають одразу), масляний насос та система очищення вихлопних газів.
Ланцюг ГРМ у наших умовах рекомендують міняти на 120–150 тисячах км, але взагалі він здатний на 300–350 тисяч. Сам мотор ходить понад 500 тисяч, є екземпляри, що відпрацювали під мільйон, і вони все ще в строю. Чавунний блок полегшує та здешевлює капремонт.
Hyundai Tucson
Після 100 тисяч км дизель 2.0 CRDi починає під’їдати масло – для сучасних моторів це швидше норма, ніж захворювання. Способи боротьби добре відомі.
Третє покоління Туссанов отримало дизель D4HA 2.0 CRDi (185 к.с.), який веде родовід від моторів італійської компанії VM Motori. У 2009 році корейці радикально переробили прабатьку, впровадивши алюмінієвий блок та Common Rail (від Bosch).
Вийшло непогано. Набір нездужань скромний та типовий для сучасних дизелів. Троїння, плаваючі оберти, утруднений пуск морози зазвичай пов’язані з поганим паливом. Поломки турбіни на малих пробігах – із застосуванням неякісної олії.
Після 120 тисяч км розвивається масложер – до 700 мл на 1000 км, але це лише сигнал до прочищення камер згоряння і всієї масляної системи. 300 тисяч км – мінімум для цього двигуна, після чого можливий капремонт.
Цей же двигун працює на Hyundai ix35 і Kia Sportage.
Великі Santa Fe і Sorento оснащені потужнішим (197-202 к.с.) D4HB 2.2 – це найближчий родич зі схожим характером.
Volkswagen Tiguan
На Тигуані першого покоління 2.0 TDI поєднується лише з японським автоматом Aisin. Мабуть, найкраща пара з усіх можливих.
Двигун 2.0 TDI сімейства ЕА189 (до 2017 року) випускали у півсотні модифікацій та застосовували на безлічі моделей Volkswagen, Skoda та Seat.
Засмічення клапана EGR і течі олії з-під пластикової кришки клапанів – мабуть, все, чого можна причепитися. Дороге обслуговування – плата за технічний прогрес.
Замість п’єзофорсунок застосовані електромагнітні, вихрових заслін немає — нема чого й заїдати. Ремінь ГРМ ходить 200 тисяч (реально!), але при обриві гне клапани, так що перевіряти його треба регулярно.
Нерідко 2.0 TDI називають еталонним за характеристиками, надійністю та ресурсом, що йде за 400 тисяч км. Нова лінійка EA288 теж, до речі, непогана.
Дизель гривню береже
Ціни на дизпаливо вже трохи вищі, ніж на АІ-95. Проте економія на «пальному» виходить суттєва, тому що у дизеля витрата значно нижча, ніж у бензинового двигуна порівнянної потужності. І тому машини із дизелями купують охоче.
Особливо якщо це кросовери або позашляховики, які споживають більше палива, ніж легковики. Отже, економія в грошах від використання дизеля буде помітною. При цьому важливо, щоб і двигун був надійним. Наприклад, один із нашої добірки.
Редакція сайту не несе відповідальності за зміст блогів. Думка редакції може не збігатися з авторською...