Новою системою виклику лікарів незадоволені насамперед батьки — кажуть, зараз везуть малечу до лікарні навіть з температурою 39…
Проблема нагальна, очевидна і ще не вирішена. У розвинених країнах, чия, зокрема, медицина так нам подобається – в Америці, в Європі – деякі поняття, звичні для нас, – взагалі відсутні. Наприклад, там не знають, що таке «виклик лікаря на дім» у зв’язку з, скажімо, ГРВІ. Незалежно – дитина, дорослий, пенсіонер – іди особисто, власними ніжками на прийом. На відстані – нам дуже подобається їхня медицина – ефективна і передова, а на практиці, коли у нас в межах медреформи намагаються наблизитися до західних стандартів, у багатьох це викликає невдоволення і спротив. Що з тим робити?
Сезон захворюваності на грип та ГРВІ уже розпочався, але в Центрі громадського здоров’я інформують: про епідемію говорити поки рано, до епідемпорогу нам іще 26%. Та оскільки це перший «застудний» сезон після того, як почали діяти нові правила виклику лікаря на дім, то більшість громадян іще остаточно не розібралися — що і як тепер працюватиме, а ті, хто уже випробував ці правила, виявилися ними не надто задоволеними… Тож Укрінформ дізнавався детальніше, якими були основні претензії пацієнтів до змін у системі виклику лікарів, що хвилює їх найбільше з початком епідсезону у зв’язку з цими змінами та чи виправдовує нова система можливі ризики?
Батьки: лікарі не дають номери і відмовляються приходити на виклик
На запитання Укрінформу про те, як нині все це регулюється, у прес-службі МОЗу відповіли: «Виклики додому сімейного лікаря, терапевта та педіатра є у переліку послуг первинної медичної допомоги, але рішення про виїзд додому лікар приймає самостійно. Лікар за медичними показами визначає, чи є необхідність їхати на виклик, чи він може вирішити проблему пацієнта по телефону або запросити його в амбулаторію». Але, як відмічав раніше у Мережі відомий харківський лікар-імунолог Андрій Волянський, якщо у лікаря буде вибір прийти до пацієнта чи ні, то він, швидше за все, не прийде.
Якщо доросле населення з новими правилами виклику лікарів ще готове миритися, то щодо дітей більшість вважає їх надто жорсткими:
“Я дуже незадоволена цими змінами. У дитини 38,5, а лікар не приходить, говорить привезти її на прийом. Але ж у черзі до лікаря зустрінеш дітей з різними хворобами – хтось чхає, хтось кашляє, тобто у кожного своя інфекція. Інший момент: якщо у дитини просто температура і нежить — то повезти її до лікаря не так ризиковано, як тоді, коли у неї кашель і є імовірність запалення легенів”, – говорить Юлія В. з Чернігова. Схожу історію доводилося чути й від іншої чернігівчанки Ірини К., яка з місяць тому теж нарікала, що лікарка відмовилася приїздити за викликом до її дитини, в якої температура перевалила за 39, тож їм довелося брати таксі і кілька годин сидіти в черзі.
“Коли у вихідні в дитини піднялася температура до 39 і більше доби не спадала, супроводжуючись блювотою і запамороченням, я не знала, що робити. Терапевт, з яким ми підписали декларацію, телефон для таких критичних випадків не надав, невідкладна відмовилася приїздити, пояснивши, що це звичайна інтоксикація після грипу і все що там можуть зробити – це відвезти дитину в інфекційну лікарню. Допомогла лише знайома лікарка, яка телефоном давала покрокову інструкцію, як збити такий жар», – розповіла наша колега Марина С. з Укрінформу.
“Коли підписувала декларацію з педіатром, то він спочатку відмовлявся давати телефон і казав за потреби телефонувати у невідкладну чи швидку. Коли такий момент настав і у дитини піднялася дуже висока температура — так і зробила, але приїхали парамедики і просто дали загальні рекомендації. Після цього лише з третьої спроби вдалося випросити телефон у нашого педіатра”, – говорить інша колега Ірина Р.
Джерело: korupciya.com