У Верховній Раді 18 лютого у першому читанні ухвалили нові законопроєкти стосовно “євроблях”, які дозволять розмитнювати авто, завезені до кінця 2020 року, за особливими умовами. На оформлення дадуть 180 днів із моменту, як закони набудуть чинності.
- Базова ставка + коефіцієнт двигуна + доплата за дизельний двигун.
Базова ставка залежить від віку машини. Якщо менш ніж 9 років, то платити її зовсім не потрібно. Далі ставки змінюються так:
- машині до 9 років – 0 євро;
- машині 10 років – 25 євро;
- машині 11 років – 50 євро;
- машині 12 років – 75 євро;
- машині 13 років – 100 євро;
- машині 14 років – 125 євро;
- машині від 15 років – 150 євро.
Коефіцієнт двигуна залежить від його об’єму. Щоб його вирахувати, потрібно об’єм помножити на зазначену нижче ставку:
- ставка для двигуна до 2000 куб. см – 0,25 євро
- ставка для двигуна до 3000 куб. см – 0,2 євро
- ставка для двигуна до 4000 куб. см – 0,25 євро
- ставка для двигуна до 5000 куб. см – 0,35 євро
- ставка для двигуна від 5001 куб. см – 0,5 євро
Доплата за дизель становить 100 євро. Для прикладу прорахуємо, який розмір акцизу на розмитнення автомобіля віком 8 і 14 років із бензиновим двигуном 2000 куб. см за старими і новими правилами.
Отже, за новими правилами:
- машина віком 8 років – 500 євро;
- машина віком 14 років – 625 євро.
За старими правилами:
- машина віком 8 років – 800 євро;
- машина віком 14 років – 1400 євро.
“Євробляхери” домоглися особливих умов
В Україні вже ухвалювали особливі правила для “євроблях”, тоді їм пропонували розмитнити авто зі зниженим акцизом ще й зі знижкою в 50%. Однак зробили це далеко не всі. За різними оцінками в Україні залишаються до 500 тис. машин на “єврономерах”. За чинними правилами поліція може оштрафувати їх на 170 тис. грн.
Ольга Ніколаєнко, юристка з митного права, розповіла OBOZREVATEL: питання євроблях уже давно перетворилося на політичне. Однак створення нерівних умов між тими, хто ввіз машини за правилами й заплатив усі податки і збори, і тими, хто зволікає з цим процесом, – податкова нерівність.
У такому разі виникає питання: якщо для того, щоб не платити, досить об’єднатися, прийти під стіни парламенту і влаштувати серію мітингів, навіщо тоді платити? Автор законопроєкту Олександр Ковальов прокоментував своє рішення так:
“Я шукав компромісне рішення. Ми пропонуємо зробити розмитнення простіше і дешевше”.
Однак розмитнення зроблять простішим і дешевшим тільки для тих, хто порушив закон: ввіз до кінця минулого року й не розмитнив машину, яка не старіша від 1999 року. Крім ПДВ та акцизу, з таких порушників також зберуть по 8,5 тис. грн “добровільного” штрафу. До речі, кілька років тому таку практику вже проходили: тоді зібрані гроші спрямували на підвищення пенсій.
Питання “євроблях” вирішили ще кілька років тому: знизили ціни і ввели жорсткі штрафи. Однак “слуги народу” впевнені, що ці норми не допомогли. “Ухвалення вищезазначених нормативно-правових актів не сприяло вирішенню проблемних питань, пов’язаних зі здійсненням митного оформлення транспортних засобів, про що свідчить значний суспільний резонанс, викликаний цим питанням”, – йдеться в пояснювальній записці.
Поіменне голосування:
До чого призведе нове рішення і чи не вийде так, що “євробляхери” знову не захочуть платити за розмитнення і вимагатимуть ще більш лояльних правил, покаже час.