Конкуренція зростає: на додачу до вiйни цін, Lidl розпочав вiйну заробітної плати. Високі зарплати в мережі супермаркетів Lidl змушують їхніх конкурентів діяти. Адже, за статистикою Естонії, Lidl платить своїм працівникам на 25% більше середньої зарплати у цій сфері.
Про це інформує видання Рostimees. Так, середня зарплата продавців в естонських супермаркетах становить 813 євро, Lidl обіцяє почати платити більше 1000 євро, тобто на 25 відсотків вище, співробітникам своїх магазинів. А це суттєво змінює ситуацію на торговому ринку.
Такий сценарій можливий і в Україні (якщо і у нас відкриють супермаркет). Приміром, за даними Work.ua, середня заробітна плата касира становить 11 500 грн. За умови, що Lidl платить своїм працівникам на 25% більше, касири отримуватимуть понад 14 тисяч гривень.
Як може змінитися торговий ринок.
За словами експертів ринку праці, смілива пропозиція Lidl може змінити середню заробітну плату у продуктових магазинах, тим самим зробивши її більш гідною.
Це можна простежити на прикладі кількох східноєвропейських країн, де Lidl здивував своїх конкурентів і розпочав війну заробітної плати на додаток до війни цін.
Наприклад, в Естонії Lidl сподівається знайти 800 співробітників у своїх магазинах за допомогою вищої зарплати. А торгівля, як і багато інших секторів, страждає від нестачі робочої сили, та й плинність кадрів в продуктових магазинах (за статистикою) набагато вища: працівники часто змінюють роботодавців.
Чому у Lidl низькі ціни?
Компанія купує товар великими партіями, відповідно і за низькими цінами, і може контролювати собівартість. Також їй не потрібні посередники, які можуть збільшити кінцеву ціну товару завдяки доставці та іншим факторам. Але в цих супермаркетах часом досить обмежений вибір товарів.
Загалом у супермаркетах Lidl розташовано близько двох тисяч унікальних продуктів. Оскільки це великі супермаркети, то кількість досить мала. В інших подібних – більше у 10-30 разів.
Цікаво, що ці магазини набагато менші за великі гіпермаркети, але більші за невеликі «експрес-магазини», що теж позитивно впливає на ціни. Адже компанія заощаджує.